NEWS

Fiat 500 & Panda Hybrid

Fiat rozpoczyna nową erę motoryzacji, dlatego wprowadza na rynek Fiata 500 i Pande ze spalinowo-elektrycznym napędem. Co najważniejsze hybrydowe serce ma godzić dynamiczne osiągi z umiarkowanym apetytem na paliwo.

W nowym układzie napędowym Fiat postawił jednak na rozwiązanie Mild Hybrid łączące litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 70 KM. Po drugie mamy „rozrusznik-alternator” (BSG), który dodatkowo ładuje akumulator podczas hamowania silnikiem spalinowym. Co więcej przyspieszanie potrafi wspomagać silnik konwencjonalny. Napęd Mild Hybrid Pandy i 500-ki zestawiono z najnowszą wersją manualnej, sześciostopniowej skrzyni biegów C514. Inżynierowie dla lepszej zwrotności i wydajności zastosowali nowe łożyska i uszczelki o niskim współczynniku tarcia. Specjalny smar oraz niespotykane dotąd przełożenie 6. biegu, które poprawia spalanie podczas jazdy poza miastem. W skrócie nowy system umożliwił obniżenie zespołu napędowego o 45 mm, dzięki temu mamy niższy środek ciężkości pozytywnie wpływa na zachowanie samochodu na drodze.


Możesz również polubić…

Dodaj komentarz