TESTY SAMOCHODÓW

Honda Civic 2.0 i-MMD Advance HYBRID – TEST

I JAK TA HYBRYDA?

 Hybrydowy układ napędowy Civica jest wariantem systemu e:HEV stosowanego w najnowszych modelach Jazz i HR-V . Jednak w przeciwieństwie do tych samochodów, opiera się na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 2,0 litrów, który został opracowany specjalnie dla nowego modelu Civic. W przeciwieństwie do systemu hybrydowego używanego w Toyocie Corolla , nie ma skrzyni biegów – chociaż system jest oznaczony jako „e-CVT”. Silnik elektryczny pcha samochód przez większość czasu, podczas gdy silnik benzynowy cicho buczy w tle, wytwarzając energię elektryczną. Oznacza to, że kabina jest bardzo cichym miejscem i sprawia, że ​​​​Civic jest bardzo podobny do jazdy zwykłym samochodem elektrycznym. Układ napędowy Hondy e:HEV działa bardzo dobrze. Na silniku elektrycznym może przejść od pełzania aż do prędkości autostradowych, co oznacza, że ​​jest płynny.

WYGLĄD i WNĘTRZE

Dobrą wiadomością jest to, że podobnie jak poprzedni model, standardowy Civic został zaprojektowany w oparciu o nowy Type R, co oznacza, że ​​przeniesiono również wszystkie jego nieodłączne zalety konstrukcyjne. Civic jest najdłuższym, najszerszym i najniższym hatchbackiem w klasie, a kluczowe zmiany w jego podwoziu i konstrukcji – w tym zastosowanie dziewięciokrotnie większej ilości kleju – uczyniły go o 22 procent sztywniejszym. Wystrój wnętrza niezaprzeczalnie oddaje dobrze znany klimat Hondy, z tą różnicą, że jakość zastosowanych materiałów we wnętrzu stała się zauważalnie lepsza. Wnętrze jest niezwykle przestronne z logicznie zaprojektowanymi elementami. Jedną z dum Hondy jest niezwykła konstrukcja wlotu powietrza. Za obszarem o wzorze plastra miodu znajdziemy lamele, które można regulować w znacznie większym niż przeciętne spektrum, co dodatkowo zwiększa poczucie komfortu w pojeździe. Centralny system informacyjno-rozrywkowy okazał się szybki, łatwy w obsłudze i zaskakująco stabilny. Zmiana biegów może być kontrolowana za pomocą przycisków na konsoli środkowej, która prawdopodobnie została zaprojektowana w celu umożliwienia przełączania bez patrzenia, ponieważ każdy przycisk jest umieszczony pod innym kątem i ma inną wielkość. W ten sposób można szybko nauczyć się przełączać „na ślepo”. 

NAPĘD

Honda Civic jest dostępna tylko z napędem hybrydowym, który łączy mocny silnik elektryczny z klasycznym silnikiem Hondy: 2.0L o łącznej moczy silnikiem elektrycznym 184 KM co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 180 km/h. System ma też stosunkowo niewielką pojemność akumulatora 1,05 kWh, który składa się z 72 ogniw, waży zaledwie 36,4 kilograma i znalazło się dla niego odpowiednie miejsce pod tylnymi siedzeniami. W obszarze zabudowanym na ekranie komputera pokładowego nowej Hondy często widać zatem wartości w zakresie 5 litrów. Na pozamiejskich trasach hybrydowy napęd Civica też okazuje się bardzo oszczędny i dopiero przy autostradowych prędkościach, gdy większość „roboty” bierze na siebie benzynowa jednostka, pokazywane wartości wyraźnie rosną do 8 litrów.

SYSTEM MULTIMEDIALNY

W Civicu zastosowano całkowicie wirtualny kokpit – w topowej wersji o przekątnej 10,2 cala – oferujący wiele sposobów wyświetlania informacji do wyboru. Na środku deski rozdzielczej doczepiono 9-calowy ekran dotykowy. To standard w dzisiejszych czasach. Obsługa poszczególnych funkcji nie należy do trudnych, ale wymaga przyzwyczajenia. System multimedialny łatwo łączy się ze smartfonami – w standardzie mamy bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto. W najwyższej odmianie Advance można cieszyć się także niezłym brzmieniem systemu audio marki Bose, który wyposażono w 12 głośników.

PODSUMOWANIE

Nowa Honda Civic jest przyjemna w prowadzeniu, ekonomiczna, przestronna i wystarczająco szybka, jak na swoje potrzeby. Powinien stać się silnym konkurentem na rynku rodzinnych hatchbacków – ale tylko wtedy, gdy klienci będą w stanie dostrzec wyższą cenę zakupu. Przeprowadzona przez Hondę transformacja Civica w niemal premium jest imponująca, podobnie jak niezwykły hybrydowy układ napędowy e:HEV. Jeśli szukasz dobrze wyglądającego, dobrze wyposażonego hatchbacka, którym przyjemnie się jeździ i który nie żłopie paliwa. We wnętrzu Japończycy rezygnują ze specjalnych ozdobników, jakość wykonania wygląda na wartościową, a obsługa jest prosta. Pod względem ceny Civic e:HEV zdecydowanie plasuje się w górnej części klasy kompaktowe.

GALERIA ZDJĘĆ

Możesz również polubić…