TESTY SAMOCHODÓW

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 – TEST

JEST WIELKI

Nowy Isuzu D-Max AT35 wygląda w dużej mierze niezmieniony w porównaniu z modelem przedprodukcyjnym, z masywnymi oponami i szerokim zestawem karoserii. Pod względem wymiarów ma 5265 mm długości, 2040 mm szerokości i 1895 mm wysokości. Obok standardowego modelu ten jest o 315 mm szerszy i o 205 mm wyższy. Rozstaw osi pozostaje taki sam i wynosi 3 125 mm, ale rozstaw kół przednich i tylnych zwiększono o 125 mm, co daje wymiar 1 695 mm na obu osiach. Prześwit zwiększył się o 33 mm przy podanej wartości 273 mm. Masa własna Isuzu D-Max AT35 to 2 230 kg, czyli nieco więcej niż 2 045 kg podane dla standardowego modelu z podwójną kabiną. Dzięki nowemu zestawowi karoserii D-Max oferuje kąt natarcia 35 stopni. 17-calowe koła są owinięte oponami 315/70, które są przeznaczone do pokonywania zarówno śniegu, jak i piasku.

WYGLĄD

Zmiany w standardowym D-Max obejmują dodanie wzmocnionego podwozia, podniesione zawieszenie Bilstein i 35-calowe opony o dużej średnicy na ekskluzywnych felgach aluminiowych. Szersze nadkola zakrywają opony, a wysunięte stopnie ułatwiają dostęp do podniesionego wnętrza podwójnej kabiny. Dobrą wiadomością dla użytkowników biznesowych jest to, że ulepszenia nie wpływają na ładowność ani zdolność holowania D-Maxa, co oznacza, że ​​dla celów podatkowych pozostaje on sklasyfikowany jako pojazd użytkowy. Arctic wygląda wręcz obłędnie. W tym kolorze po prostu zwraca na siebie uwagę jak mało który pojazd, a postawiony na dużym parkingu wśród innych aut prezentuje się wprost monumentalnie.

NAPĘD

Dzięki wyższej masy i niezmienionych przełożeń w mostach, importer zdecydował się na dołożenie do małego i stosunkowo słabego silnika czipu podnoszącego teoretycznie moc o 20 proc. Pod maską znajduje się ten sam 1,9-litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny, jaki można znaleźć w standardowym D-Max. Teoretycznie więc jednostka 1.9 o fabrycznej mocy 163 KM ma teraz tej mocy ok. 196 KM i faktycznie auto jeździ przynajmniej tak dynamicznie jak normalny D-Max. W testowym egzemplarzu zamontowao sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, z przyspieszeniem wynoszącym od 0 do 100 km/h w odpowiednio 12,7 i 13,0 sekund. Nowa konstrukcja silnika została zoptymalizowana także pod względem obniżenia oporów, a więc i zużycia paliwa. Zamiast dotychczasowego układu dwóch turbosprężarek wykorzystano jedną, za to z systemem VGT. Wśród licznych filtrów, nie ma jednak filtra SCR, co ma dobrze świadczyć o ograniczeniu emisji tlenków azotu.

JAZDA W TERENIE

Wysoka pozycja za kierownicą i duża średnica opon sprawiają, że przeszkody terenowe zdają się maleć. Uzyskany prześwit rzędu 30 cm i całkiem gładka linia podwozia wzmocniona także solidną osłoną przodu i pod silnikiem, sprawiają, że polne koleiny nie są przeszkodą. Dla większości użytkowników pickupów w stanie fabrycznym AT35 może rzeczywiście jawić się jako czołg. Zachęceni kilkoma przejazdami przez piach postanowiliśmy więc zaatakować coś ambitniejszego. Jednak wraz ze wzrostem oporów ruchu przypomniała o sobie prosta mechanika – większe koła oznaczają mniejszą siłę napędową. Momentami było to całkiem odczuwalne, nawet z wykorzystaniem reduktora. Do pełni off-roadowego szczęścia brakuje więc dostosowania prze- łożeń w mostach. Drugim brakiem wydaje się być absencja wyciągarki. Szkoda byłoby się gdzieś wykrzyżować, co jest całkiem możliwe, gdyż wykrzyż AT35 nie wydaje się istotnie większy niż w standardzie, a w tylnym moście jest jedynie LSD.

PODSUMOWANIE

Isuzu D-Max Arctic Trucks jest nietuzinkowym pojazdem. Nie jest zbyt nowoczesny, jest czasem toporny, trudny, upierdliwy w codziennie jeździe. Ale kochany w tym do czego powstał, czyli do doskonałej jazdy w terenie. Auto jest naprawdę przyjemnym kompanem do pracy, ale również autem dla aktywnej rodziny. Na pewno na plus zapisać ergonomię i nastawienie wnętrza nie tylko dla przedniego rzędu siedzeń. Poza tym na asfalcie oraz utwardzonych drogach prowadzi się pewnie, ale dopiero terenowo auto zdecydowanie sprawia największą frajdę.

GALERIA ZDJĘĆ

Możesz również polubić…