TESTY SAMOCHODÓW

Toyota Corolla 1.8 HYBRID GR SPORT – TEST

PIERWSZE SŁOWA PO TEŚCIE

Corolla GR sport nie różni się w zbyt dużym stopniu od topowych odmian. Po kilku dniach z tym autem mogę stwierdzić, że zawieszenie jest najlepsze w klasie. Tylko w tej odmianie na liście opcji znajdziemy amortyzatory o regulowanej sile tłumienia. Pakiet AVS, bo tak nazywa to Toyota opiera się na stosunkowo prostych rozwiązaniach. Zdecydowanie, różnica względem normalnego zawieszenia jest odczuwalna, a poszczególne tryby zmieniają w delikatny, ale odczuwalny sposób charakterystykę Corolli, a co za tym idzie – jej zachowanie na drodze. Autem bardzo przyjemnie podróżuje się z prędkościami autostradowymi. Wyciszenie jest zupełnie znośne, co stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

WYGLĄD

Już przy pierwszym spojrzeniu Corolla wydaje się nowocześniejsza od swojej poprzedniczki. Co prawda dla zwolenników czystego designu, jej twarz może wydawać się nieco chaotyczna, ale nie da się ukryć, że cały przód został ukształtowany plastycznie, co dodaje optycznej dynamiki. Wygląd pozostałej części nadwozia w zasadzie nie odbiega od konkurencji. Nowa Corolla jest naprawdę fajna i ładna. Dawno żaden testowany model nie przyciągał takiej uwagi. Z użytkowego punktu widzenia istotne są m.in. seryjne oświetlenie LED, wygodne wsiadanie oraz lusterka boczne umieszczone na poszyciach drzwi, dzięki którym widoczność w przód jest przyzwoita. Progresywne dynamiczne kształty, wyważone proporcje i nowoczesna technologia diodowa zastosowana w reflektorach wyraźnie mówią, że patrzysz na gorący nowy produkt. Corolla kombi jest o 5 cm dłuższa (465 cm), o 3 cm niższa (144 cm), o 3 cm szersza (179 cm) i ma aż o 10 cm większy rozstaw osi.

NAPĘD

Wydajny napęd hybrydowy nowej generacji pokazuje tutaj, jak daleko zaszli Japończycy. Od „nudnego” Priusa dostali się do eleganckiego kombi. Corolla napędzana jest benzynowo-elektryczną hybrydą o mocy 180 KM, nazwaną Drive Force. Przyspieszenia (0-100 km/h w 8,1 s) są na tyle dobre, że nie musimy zmuszać silnika do wysokich obrotów.  Co najważniejsze, napęd Toyoty praktycznie wyzbył się jednej z najczęściej wytykanych wad, czyli wrażenia ślizgającego się sprzęgła w trakcie przyspieszania. Nawet podczas dynamicznej jazdy charakterystyczne utrzymywanie wysokich obrotów nie daje już o sobie znać tak bardzo jak wcześniej. Co istotne, harmonijna praca napędu i częste angażowanie trybu wyłącznie elektrycznego przekładają się na satysfakcjonujące wyniki zużycia paliwa. Podczas spokojnej jazdy poza miastem Corolla zużywa równe 5 l benzyny na 100 km. Mówienie o nudnych hybrydach to już przeszłość. Tutaj można cieszyć się solidną dynamiką, bezpiecznym wyprzedzaniem nawet przy prędkościach autostradowych lub wręcz sportową jazdą bez żadnych problemów. Nawet legendarna skrzynia biegów e-CVT będzie Cię ograniczać. Mówi się, że jest nudna, działa jak odkurzacz i tym podobne. 

WNĘTRZE i WYPOSAŻENIE

Bardzo dobrze wypada poprawiony system multimedialny, jego ekran błyskawicznie reaguje na dotyk i jest dość odporny na ślady palców, a poruszanie się po nieskomplikowanym menu nie nastręcza żadnych trudności. Między zegarami za kierownicą zamontowano cyfrowy prędkościomierz i 7-calowy trójwymiarowy komputer pokładowy. Nowością w Corolli jest czytelny ekran head-up display o przekątnej 10 cali. Corolla ma bardziej sportowe proporcje i oferuje więcej przestrzeni we wnętrzu.  Fotele w wersji GR Sport są po prostu znakomite, przypominając wygodą i pewnością trzymania najlepsze sportowe modele premium. Pasażerowie nie będą narzekać na brak miejsca na przednich fotelach i kanapie z tyłu. Liczne elementy pokrywa syntetyczna skóra, a większość plastików jest odporna na zarysowania. Poprawiono też montaż: obicia w newralgicznych miejscach – na łączeniach słupków z podsufitką i w okolicach lampek do czytania – pod naciskiem palca nie uginają się.

PRZESTRONNOŚĆ

W pierwszym rzędzie siedzeń są dwa wygodne i dobrze zaprojektowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Z tyłu siedzi się wyżej, niż w poprzednim modelu Auris, ale przez to jest niższy dach. Jednak miejsca nad głową i na nogi jest pod dostatkiem, przynajmniej dla osób o wzroście do 1,86m. Mocną stroną nowej Corolli jest bagażnik, zwłaszcza w odmianie kombi GR SPORT. Producent deklaruje, że minimalnie ma on 581 l objętości, podwójna podłoga z jednej strony jest pokryta tkaniną oraz szynami powleczonymi gumą (ograniczają przesuwanie się ładunku), a z drugiej całkowicie gumowa – świetny pomysł. Po złożeniu oparć przestrzeń ta zwiększa się do 1591 litrów. Japończycy zadbali o to, by baterie układu hybrydowego nie zabrały miejsca na bagaż.

PODSUMOWANIE

Corolla 1.8 Hybrid jest samochodem pod każdym względem przyzwoitym. Jest dynamiczna, dobrze wyciszona, może się podobać, a prowadzenie sprawia dużą przyjemność. Hybrydowy napęd dobrze pasuje do ruchu miejskiego i jest oszczędny, chociaż nie aż tak jak podaje producent. Samochód daje też radę podczas jazdy w trasie lub autostradą. Polubiłem Corollę GR Sport za wyważoną dawkę sportu, za przepiękną stylizację z wysmakowanymi felgami, za wygodny i mięsisty fotel kierowcy oraz technologię, która wspomaga, a nie przeszkadza czy narzuca się. Japończycy pokazują, że hybryda może być nie tylko ekonomiczna, ale i zabawna, mieć doskonałe właściwości jezdne i świetnie wyglądać nie tylko na zewnątrz, ale również w środku. Toyota prowadzi się intuicyjnie i przewidywalnie. W porównaniu z poprzednikiem kierowca czuje się tu jednak lepiej zintegrowany z autem. Test zrealizowany dzięki uprzejmości https://www.toyotalodz.com.pl/, https://www.instagram.com/toyotasabajlodz/

GALERIA ZDJĘĆ

Możesz również polubić…